niedziela, 19 października 2014

Co trenerzy biznesu myślą o profesjonalnym wizerunku + VIDEO relacja

Kiedy po raz pierwszy natknęłam się na ogłoszenie o II Kongresie magazynu Businesswoman & Life i przejrzałam listę tematów, które będą poruszane - nie czekałam ani chwili i kupiłam bilet. 

Zaciekawiły mnie planowane wykłady motywacyjne oraz idea spotkania innych kobiet polskiego biznesu. Byłam przede wszystkim ciekawa, kim jest współczesna POLSKA BUSINESSWOMAN?

Przeżyłam bardzo pozytywne dwa dni i za to organizatorom i wszystkim uczestnikom jestem ogromnie wdzięczna. Tak wiele przedsiębiorczych kobiet uśmiechających się do siebie i wspierających nawzajem już dawno nie widziałam!!! (relacja VIDEO TU)

Kim jest zatem współczesna polska businesswoman?

Jest wszechstronna, pogodna, patrząca w przyszłość, z interesującymi i innowacyjnymi pomysłami, których nie waha się realizować! 

Ilość firm prowadzonych przez kobiety i w większości dla kobiet również mnie poraziła. Od kosmetyków, przez ubrania, wysokogatunkową żywność i rozwój osobisty i biznesowy - reprezentanci wszystkich tych branż byli obecni na Kongresie.

Była to zatem okazja, by zapytać te osoby co sądzą o profesjonalnym wizerunku? Czy to zagadnienie jest im bliskie i z czym im się kojarzy?

Poniżej znajdziecie inspirujące odpowiedzi pani Moniki Grochowicz z Centrum Rozwoju Osobistego ALTER oraz pana Piotra Karolewskiego z Samuraja Biznesu.

Jesteście ciekawi? Możecie być zaskoczeni...



My Gentle Look: Jak Pani rozumie pojęcie profesjonalny wizerunek? Czym dla Pani jest profesjonalny wizerunek? 

Monika Grochowicz*: Profesjonalny wizerunek to wg. mnie bardzo szerokie pojęcie. Na tworzenie profesjonalnego wizerunku wpływa kilka elementów. Oczywiście ważny jest wygląd zewnętrzny: stosowny ubiór, fryzura, makijaż (w przypadku kobiet), jednak uważam, że najistotniejsza jest osobowość, to co mamy do zaoferowania innym; to w jaki sposób komunikujemy się z otoczeniem; to jakie mamy podejście do życia.  Na swój wizerunek pracujemy latami. O ile wygląd zewnętrzny możemy zmienić dość szybko, tak zmiana naszej mentalności może być procesem trudnym i długotrwałym (o ile w ogóle możliwym). W moim odczuciu, o profesjonalnym wizerunku człowieka możemy mówić wówczas, gdy to jak wygląda, co robi i jakie wyznaje zasady jest spójne, tworzy określoną całość i dobrze się kojarzy. 

MGL: A proszę powiedzieć, jak w takim razie dbać o ten profesjonalny wizerunek? Jak go rozwijać? Jak Pani to robi, być może, jeśli może Pani zdradzić?

MG: Tak, jak wcześniej wspomniałam, na swój wizerunek pracujemy cały czas. Efekt jest zależny od tego, jak bardzo nam zależy na pozytywnym odbiorze ze strony otoczenia i z jak dużą starannością dbamy o to abyśmy byli dobrze postrzegani. Obecnie rynek oferuje nam niezliczoną ilość możliwości doskonalenia: począwszy od stylistów, doradców osobistych od wizerunku, kończąc na zajęciach z rozwoju osobistego (usługi rozwoju osobistego świadczy również moja firma). Ważne by mieć świadomość swoich potrzeb i obecności różnych narzędzi do ich zaspokajania.
Dla mnie osobiście dobry, profesjonalny wizerunek ma duże znaczenie, dlatego staram się wciąż rozwijać. Na pewno uczestniczę w szkoleniach, czytam fachową literaturę i staram się przebywać w towarzystwie osób, od których mogę się wiele nauczyć. Obserwuję tych, którzy wg mnie stanowią wzorzec i czerpię od nich inspirację. Jestem również otwarta na wszelkie nowości w tym zakresie. 

MGL: A gdyby Pani miała wymienić takie trzy najważniejsze aspekty, jeśli chodzi o profesjonalny wizerunek , na co trzeba zwrócić uwagę, to co by to było?

MG: Wg. mnie najważniejsze elementy profesjonalnego wizerunku to osobowość, wyznawane wartości oraz nasz wygląd zewnętrzny. O wszystkie te elementy należy dbać z dużą starannością , tak, aby tworzyły  jedną spójną całość. Przy tym wszystkim nie można zapomnieć o kulturze osobistej, która, w naszym codziennym zapędzeniu, bywa nierzadko spychana na dalszy plan.
Dysponując takimi zasobami, można mówić o wiarygodności i sięgać po sukces.

MGL: A proszę powiedzieć, taki odpowiedni wizerunek w pracy, gdy dbamy o niego, pomaga nam w rozwoju, w prowadzeniu biznesu, czy w ogóle nie wpływa w żaden sposób?

MG: Pozytywny wizerunek ma na pewno bardzo duży wpływ na nasze funkcjonowanie w pracy, na powodzenie w prowadzeniu biznesu a także ułatwia nam życie prywatne. Taka jest ludzka natura, że chcemy przebywać w towarzystwie osób które dobrze nam się kojarzą; chcemy współpracować z ludźmi, którzy mają na nas pozytywny wpływ.  W biznesie również, a może przede wszystkim, ta zasada obowiązuje. Przedsiębiorca, który może się pochwalić dobrą marką łatwiej zdobędzie klientów lub kontrahentów.

MGL: Dziękuję za rozmowę.




MGL: Proszę powiedzieć z czym kojarzy się Panu profesjonalny wizerunek. Co to jest według Pana?

Piotr Karolewski*: Profesjonalny wizerunek kojarzy mi się z trzema elementami: profesjonalnym wyglądem, profesjonalnym sposobem komunikacji oraz spójnością wewnętrzną i zewnętrzną.
Profesjonalny wygląd musi być ściśle dopasowany do osobowości i charakteru.  Stylu bowiem nie można po prostu skopiować. Profesjonalny wygląd bowiem to nie tylko kwestia odpowiedniego stroju. To również harmonia, naturalność oraz autentyczność.
Jakże często spotykamy się z sytuacjami, w których nie możemy komuś absolutnie niczego zarzucić odnośnie stroju, ale jakoś nie współgra nam on z resztą.  Zdarza mi się nawet czasem robić sobie ćwiczenie polegające na wsłuchiwaniu się w komunikację rozmówcy nie widząc go jeszcze i wyobrażaniu sobie jak będzie  wyglądał. Często rzeczywistość bywa bardzo zaskakująca…
Nie znam się za bardzo na  kobiecej modzie i  trendach.  To, na co zwracam uwagę, to naturalność, autentyczność oraz spójność wizerunku. Jeżeli chodzi o sam styl, to lubię minimalistyczny w typie zen –  prosty, bez fanaberii, elegancki, szlachetny i oparty na wysokiej jakości materiałach. Naturalna prostota – to jest to. Plus element spójności i integralności zewnętrza z wnętrzem.

MGL: A proszę powiedzieć, czy jeśli już mamy ten wizerunek powiedzmy zbudowany, dbamy o niego i jest on spójny z naszym wnętrzem to czy wpływa to nasz rozwój zawodowy? Czy to w ogóle nie ma żadnego wpływu i jest to tylko taki dodatek, taki troszkę „kwiatek do kożucha”?

PK: Jeżeli wygląd jest zintegrowany z naszą osobowością i wnętrzem, wówczas wzmacnia nasz ogólny wizerunek i podkreśla cechy osobowości. Jesteśmy postrzegani jako bardziej pewni siebie, naturalni, harmonijni, optymistyczni i zrelaksowani wewnętrznie. Ludzie chętnie z nami przebywają i dobrze czują się w naszym towarzystwie, bije z nas pozytywna energia. Do tego jest jednak potrzebna harmonia i równowaga ciała i umysłu…Pamiętajmy, że sposób ubierania oraz komunikacji odzwierciedla również nasz stan duszy i kondycję wewnętrzną…
Często jednak ubiór pełni funkcję przykrywania czy maskowania cech, których nie chcemy ujawniać, bądź wręcz zależy nam na zaprezentowaniu się w zupełnie inny sposób, niż jesteśmy w rzeczywistości. W biznesie mamy do czynienia z takimi przypadkami dosyć często. Ktoś może być na co dzień miłym i ciepłym człowiekiem, ale w związku z pełnioną funkcją i  „koniecznością” bycia groźnym i agresywnym menedżerem  przywdziewa maskę (w tym również ubiór), który ma budować odpowiedni wizerunek, w żaden sposób nie współgrający z jego wnętrzem. Wszyscy znamy powiedzenie :”Natury się nie oszuka”. I często się dzieje właśnie tak, że te skrzętnie ukrywane cechy ujawniają się w najmniej oczekiwanych momentach, powodując u odbiorcy wrażenie sztuczności, udawania i braku spójności.

MGL: Rozumiem, proszę powiedzieć jeszcze w takim razie jak dbać o ten profesjonalny wizerunek, jak się za to zabrać, jak to robić? 

PK: Proponuję rozwiązanie promowane przeze mnie w Samuraju Biznesu czyli naturalne, holistyczne podejście  do budowania wizerunku zarówno liderki jak i lidera. Holistyczne, czyli oparte na dbałości o potrzeby ciała, ducha i umysłu. Mocne, zrelaksowane ciało oraz jasny, skoncentrowany i zrelaksowany umysł współtworzą równowagę wewnętrzną liderki i lidera. Równowaga lidera jest zaś kluczem do jego skuteczności, efektywności, kreatywności w biznesie, jak też do poszukiwania przez niego szczęścia i radości w życiu.
Samuraj Biznesu proponuje dwa programy: Trening Samuraja – nakierowany na wzmacnianie i rozwój ciała lidera, odreagowanie stresu, stabilizację emocji, relaksację;  jak też Drogę Samuraja, czyli budowanie i modelowanie świadomości lidera samuraja oraz wzmacnianie samurajskich postaw.
Obydwa programy, poprzez wykorzystanie dalekowschodnich narzędzi takich, jak Wing Tsun Kung Fu, Tai Chi Chuan, Chi Kung, etos samurajski ego oraz filozofia zen, harmonizują ciało i umysł oraz kształtują świadomą postawę, widoczną w spójności zachowań, spójnym wizerunku, mowie ciała i wreszcie w ubiorze. Ubiór przestaje być wówczas jedynie przebraniem i staje się naturalnym odzwierciedleniem zrównoważonej i harmonijnej osobowości.

MGL: Bardzo dziękuję.
 



*Monika Grochowicz, właścicielka Centrum Rozwoju Osobistego Alter
 Oferta CRO Alter stanowi odpowiedź na potrzeby człowieka, który w życiu i w społeczeństwie pełni różne role, i w każdej sferze swojego życia może napotykać na trudności. Proponujemy usługi rozwojowe w zakresie pomocy psychologicznej dla dorosłych i dzieci, psychoterapię, spotkania coachingowe oraz szkolenia i warsztaty rozwojowe. Specjalizujemy się również w usługach dla biznesu, które pomagają przedsiębiorcom, menedżerom m.in. doskonalić ich umiejętności zarządzania, rozwijać cechy przywódcze czy też budować efektywne zespoły pracownicze.
Naszą ofertę kierujemy do wszystkich tych, dla których rozwój osobisty i zawodowy, przełamywanie słabości i wewnętrznych barier jest niezbędnym elementem w osiąganiu sukcesów zarówno w życiu prywatnym, jak i w pracy.

**Piotr Karolewski, właściciel firmy Samuraj Biznesu. 
Samuraj Biznesu to nowatorska koncepcja budowania przywództwa i zaangażowania liderek i liderów poprzez integrację sfery fizycznej i mentalnej w przestrzeni biurowej , w oparciu o Kodeks Samuraja.Celem Samuraja Biznesu jest umożliwienie liderom skorzystania z prostych i skutecznych, dalekowschodnich narzędzi pracy z ciałem i umysłem. Wykorzystywane przez nas narzędzia to Wing Tsun Kung Fu, Tai Chi Chuan, Chi Kung, etos samurajski oraz filozofia zen.

Wspieramy liderów w budowaniu i utrzymywaniu równowagi życiowej (work-life balance), ponieważ jej zaburzenie może niepostrzeżenie doprowadzić do pracoholizmu, wypalenia, chronicznego przemęczenia czy depresji.Naszą misją jest wspieranie procesu renesansu wartości w biznesie oraz przeciwdziałania bylejakości oraz metodom typu „cel uświęca środki”.


 



7 komentarzy:

  1. No widzisz, tez byłam na tym kongresie, ale moje odczucia są zupełnie inne. Pojechałam tam z drugiego końca Polski, bo spodziewałam się nie wiadomo czego. W pierwszym dniu kilka pozycji wypadło nie wiedzieć czemu z programu -miało trwać do 18,00, a ok 16,00 juz było po wszystkim :(. Prowadząca nie radziła sobie w rozmowach z gosćmi. Masakra -żeby wszystko czytac z kartki, nawet swoje imię i nazwisko. Rozmawiałm z niektórymi uczestniczkami - zawiedzione tak samo jak ja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też przyjechałam specjalnie na Kongres i zgodzę się - nie obyło się bez minusów... pierwszy dzień rzeczywiście był taki sobie, tez więcej się spodziewałam po panelach dyskusyjnych. A zostałaś na sobotę? Wykład Jacka Santorskiego na przykład powalił mnie na łopatki - dla samego tego wykładu warto było przyjechać... wg mnie...
      Są jakieś inne wydarzenia tego typu które mogłabyś polecić?

      Usuń
  2. Tak byłam również w sobotę, Wykład pana Santorskiego był swietny. W ogóle drugi dzień był lepszy od pierwszego. To było pierwsze tego typu wydarzenie na którym byłam(kobiece w założeniu) i po tym doświadczeniu raczej nie wybieram sie na kolejne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) rozumiem, chyba że będzie znowu Santorski;)

      A tak z ciekawości - Grzesiak podobał Ci się? W sensie wykład...

      Usuń
  3. niestety musiałam w sobotę wcześniej wyjść, żeby dojechać do domu, więc juz po obiedzie nie wróciłam. Dużo straciłam ?

    OdpowiedzUsuń
  4. No i widziałam Cię :) podczas przerwy przy stoiskach. Nawet chciałam podejść, ale z kimś rozmawiałaś. Jesteś duzo szczuplejsza niż na zdjęciach, które tu wrzucasz.

    OdpowiedzUsuń
  5. :* Nie powiedziałabym, że jestem szczuplejsza;)

    Mateusz Grzesiak jest specyficzny - dużo o nim wcześniej słyszałam, ale troszkę się zawiodłam. Więcej show - mało treści.

    Także chyba niewiele straciłaś, chyba że lubisz torty bezowe...

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz sprawia, że moje serce bije szybciej :*
Every comment makes my heart beat faster :*